قطعی مودم چگونه بر طرف می‌شود؟
نوشته شده توسط : narges

قطعی مودم چگونه بر طرف می‌شود؟

زمانی که اینترنت شما کار نمی کند بسیار اذیت کننده است. چه به Wi-Fi متصل باشید، اما به اینترنت دسترسی نداشته باشید یا با اتصال اترنت سیمی مشکل داشته باشید، ما سریع‌ترین روش‌ها را برای شناسایی مشکل و آنلاین شدن مجدد به شما نشان می‌دهیم.

اما در ابتدا، ما به شدت توصیه می‌کنیم همین حالا صبر کنید و مودم و روتر خود را مجددا راه‌اندازی کنید .

در این صفحه، ابتدا به شما کمک می‌کنیم تشخیص دهید که آیا مشکل سیگنال اینترنت دارید یا مشکلی در وای فای خود دارید. پس از اینکه متوجه شدید چه نوع مشکلی دارید، به بخش عیب‌یابی سیگنال اینترنت یا بخش عیب یابی Wi-Fi بروید.

مشکل از سیگنال اینترنت شماست یا وای فای؟

می‌توانید مشکل سیگنال اینترنت را از یک مشکل Wi-Fi با چند مرحله عیب‌یابی کلیدی تشخیص دهید. مشکلات سیگنال اینترنت نسبت به مشکلات Wi-Fi راه‌حل‌های متفاوتی دارند؛ بنابراین، مهم است که بدانید با کدام یک سر و کار دارید تا در اسرع وقت دوباره آنلاین شوید.

چراغ های تجهیزات خود را بررسی کنید

تقریباً همه مودم ها و روترها دارای چراغ وضعیت LED هستند. شما همچنین ممکن است یک واحد ترکیبی داشته باشید که یک مودم/روتر همه کاره است (به آن دروازه نیز می گویند). در هر صورت، چراغ های وضعیت LED روی تجهیزات شما برای تشخیص سریع مشکلات شبکه بسیار مفید هستند.

 

چراغ سیگنال اینترنت را بررسی کنید

چراغ اتصال به اینترنت روی مودم شما قرار دارد و معمولاً دارای برچسب WAN، اینترنت یا با نماد کره زمین است و اگر نور (معمولاً سفید یا سبز) ثابت باشد، می‌توانید بگویید اینترنت روشن است.

اگر چراغ قرمز است یا اصلا روشن نیست، مشکل سیگنال اینترنت دارید زیرا مودم شما با موفقیت به اینترنت وصل نمی‌شود. اگر این مشکل شماست، به بخش عیب‌یابی سیگنال اینترنت بروید.

چراغ وای فای را بررسی کنید

چراغوای فای روی روتر شما جایی زیر چراغ اتصال اینترنت خواهد بود. برچسب‌های چراغ‌های Wi-Fi متفاوت است، اما معمولاً «WLAN» یا «Wireless» نوشته می‌شود. این چراغ ها باید روشن باشند و معمولا چشمک می‌زنند. اگر چراغWi-Fi خاموش یا قرمز باشد، روتر شما سیگنالی پخش نمی‌کند. برای شروع عیب یابی به بخش عیب یابی Wi-Fi بروید.

اگر چراغ‌های تجهیزات مشکل اینترنت شما را نشان نمی‌دهند، مراحل بعدی را بخوانید.

سعی کنید از کابل اترنت برای آزمایش اتصال خود استفاده کنید

اگر از Wi-Fi استفاده می‌کنید، سعی کنید رایانه خود را مستقیماً با کابل اترنت به روتر خود وصل کنید. این روش آزمایش شده و واقعی برای متمایز کردن مشکلات سیگنال از مشکلات Wi-Fi است. کابل اترنت را به پورت رایانه خود وصل کنید و سر دیگر آن را به یکی از درگاه های LAN روتر خود وصل کنید (این پورت ها معمولاً زرد هستند). اتصال مستقیم کامپیوتر به تک پورت مودم، اقدامات امنیتی ضروری تعبیه شده در روتر را دور می‌زند. شما باید به یک روتر متصل شوید تا به دوباره آناین شوید.

اگر وقتی از اتصال سیمی اترنت استفاده می‌کنید، اینترنت شما باز می‌گردد، پس مشکل Wi-Fi دارید. به بخش عیب یابی Wi-Fi ما ادامه دهید. اگر هنوز اینترنت ندارید، مشکل به احتمال زیاد بزرگ‌تر از وای فای شماست، اما ممکن است همچنان فقط دستگاه شما باشد. سعی کنید از دستگاه دیگری به وب دسترسی داشته باشید. اگر هنوز نمی‌توانید آنلاین شوید، برای حل مشکل به بخش عیب یابی سیگنال اینترنت بروید.

قطعی اینترنت را بررسی کنید

ممکن است شما تنها کسی نباشید که اینترنت شما قطع است. می توانید اطلاعات مربوط به قطعی اینترنت را با ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) خود در میان بگذارید.

سایت یا سرویسی که می‌خواهید به آن دسترسی پیدا کنید نیز ممکن است از کار افتاده باشد. چند وب سایت مختلف را امتحان کنید. اگر آن‌ها به درستی بارگیری شوند، وب سایت اصلی که به آن رفتید ممکن است برای همه بازدیدکنندگان از کار بیفتد.

بسته های اینترنت ماهان نت بدون قطعی و پرسرعت

اینترنت پرسرعت ماهان نت بدون قطعی و قیمت فوق العاده بهترین گزینه برای استفاده خانگی و شرکتی از اینترنت است.پشتیبانی 24ساعته ماهان نت این امکان را به شما می‌دهد بدون اتلاف وقت هر سوال و مشکلی راجع به اینترنت دارد را برطرف کنید.

پیشنهاد من به شما اینترنت خانگی ماهان نت است.

 





:: برچسب‌ها: اینترنت tdlte , اینترنت خانگی , اینترنت پرسرعت ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: